Tuesday, January 5, 2010

BACK TO SCHOOL...

ADEHHH...akhirnya cuti panjang dah abis jugak..huhuhuh..kali ni ase sayu skit nak balik SKLM...nape??? lagi mau tye???....

2 januari 2010...
flight to miri jam 7.oo pm...so ayahlang hantar gi airport kul 5..kuar umah pas asar gi makan kat mane ntah x igt..tp kat bando somban ar..pas mkn terus gi airport...dah lame x fly aku kelam kabut skit..bile org kat tmpat check in tu ckp masuk skrg ek...kat tiket tu lak dia siap bulatkan jam 6.20 so aku jd cam kalut..pas check in aku gi toilet than terus nak masuk dlm tempat menunggu pelepasan..sian ayahlang terkulat2 jek ngk aku yg nak cepat semacam..so salam2 dan aku sgt segan bile ayahlang kiss pipi + dahi aku time tu...sogan weh tempat org ramai...hehehehe..

so aku pun nunggu la cess..skali ujan ma so flight delay la 7.45 br fly..huhuhu menci aku..kalo tau leh lepak2 dulu ngn ayhlang...ampeh tol...sepanjang fly tu aku x dpt nak pejam mate pun..ntah perasaan ni ase lain sgt...yelah dulu x kawen lg aku x rs ape2 sgt bile nak tglkan ayhalang..skrg mmg ase lain..kene la pulah seat dua2 belah aku xde org lg la aku ase alone..so smbil memandang gelop ke luar tinggap bergenang gak la air mato aku nih..huhuhhuh..than smpai hotel alone lg..sorg2 jek..kalo aku tahu, bagus kalo aku suh ayhlang teman kan aku balik..dia mintak cuti smpai ahad...cesss...kat hotel lg aku aku tensen sbb ase jauh sgt...bile dah sorg2 ni aku x pikir lain dah..pikir nape la aku kat sini...bile la aku dpt pindah..huhuhuh....

3 januari 2010
hari tuk perjalanan balik ke Long Miri..kali ni balik ngn kereta rafik..x sangka rafik dah beli hulux..tp yg x besnye plan janjinye bertolak dlm kul 12 jdi kul 4pm..huhuhu tensen nunggu...mujur k.nor ngna nabila dtg hotel tmpt aku tgl tghari tu so kiteorg jejalan dulu kat mall..so natijahnya kul 9mlm br smpai long miri..huhuhu ponat glerr...tidoooooooooo...

4 januari 2010
1st day skolah..huru hara mengemas banggunan pra..huhuh x sangka seteruk itu..taik burung punye la banyak..ngn debu2 nye..adoiyai...kelam kabut bersihkan ngan k,nor + 3 org budak tahun 4...7.30 gi perhimpunan..kebetulan mak2 budak nak tolong bersihkan..lega..so bis perhimpunan dah ok klas...x sangka 1st day ni ramai mak bapak budak bayar yuran pra tanpa byk soal..sonang keje aku...budak taun ni 13 org jek..harap2 ok la budak2 ni..ade sorang aku aim mmg nakal gler..sorg yg x reti diam mulutnye..sore dah la nyaring..xpe2 hari 1st aku bg can..sok2 tgk ar.....siap kau..

5 januari 2010
hari ni si carolyne nangeh pas perhimpuan pagi..nak balik katanye..ces..puas gak memujuk...mcm2 ayat pujuk aku kuarkan..akhirnya termakan pujuk gak..lama gak dia nangeh wehh smpai budak2 lain tutup tinge..hehehe..mcm2 hal la....
ptg gi talipon ayahlang ngn mak...nampaknya ayhlang ceria jek..alhamdulillah..ok ek ayhlang...aku kat sini pun ok jek..xde la pikir sgt ..ade kwn2 so x tersa sgt la kan..camne la ayhlang nati balik keje sunyi jek umah tu..dia ckp ms lum kawen lain..bile dah kawen ase lain sngt kalo sunyi2 ni..huhuu sian ayahlang sabo ek...wat ms ni mak bpk epoy ade kat umah tu so dia x terasa sgt la lg..sbb ade org lain dl umah tu...tgu la bile mak bpk epoy dah lik NZ...caiyok ayhlang...wat x tau jek ok...

ermmm...
" bila kita rasa kita dalam keadaan yang susah..ingat la ramai lagi orang yang lebih susah dari kita...bersyukur dengan apa yang ada dan apa yang telah ditakdirkan untuk kita.

------------------------------------------------------------
GB xdo kat skolah..kene demam denggi time cuti hari tu..
so esok kot br kuar spital..nextweek br dtg skolah..
so pe lg GB xde leh la aku balik awal pas bis waktu skolah pra..hahahha
letih badan weh..

No comments: