Friday, October 9, 2009

>> ZBT oh ZBT..

minggu ni rasa cepat je masa berlalu..x mcm last week ase mcm nak pengsan tgu hari sabtu..sekarang kat sekolah bz nak melatih budak sukan..seawal jam 6.30am nembiak dah kat padang belatih sukan...memula latih olahraga,,pastu latih kawad lak..sampai la jam 8am..dulu la..tp sejak khamis td bile Gb turun marudi so apelagi depa2 wat suke hati sampai kul 9 lebih br budak masuk kelas..dah tu budak yg x terlibat pun cikgu2 ajak dok tepi padang..ni kes mls nak ngaja la tu..aku?? budak aku sure la x terlibat...tp biase la name pun budak2 pantang dengar riuh2 kat luar tuh penuh dah tingkap kelas depa dok jenguk..hahahah..kelas aku kan tepi padang..aku x kisah pun..tgk la anak...janji keje siap..hahhaha....cerita pasal sukan ni...sekolah aku bakal jadi tuan umah tuk Sukan Zon Baram Tengah (ZBT)..ish ntah gile ape Gb tuh leh suke ati tawarkan diri nak jd tuan umah..gilo pe...bukan ade asrama kat sini..so umah org kg jd tempat penginapan..ish2 kalo aku x sanggup le..bayangkan 14 buah sekolah nak bertanding ni....penin2...stail sukan kat sini pelik skit..kalo zaman aku skolah dulu..satu2 acara je tuk satu2 masa..cnthnya kalo pertandingan netball so 1 skolah akan jd tuan umah..than hanya netball je la ada...kang sukan lain sekolah lain lak jd tuan umah..kan..kan...tapi kat sini......segala acara ada..netball, football, basketball, vollyball, takraw, badminton, pingpong, handball, olahraga..ha semua amik...gile punya byk...kalo olahraga tu bayangkan la ngan lompat tinggi nye, lompat jauhnya, lumbe lari ntah bape jenis jarak meter nye lg, ngn lari berpagarnye, lontar peluru...mujur rejam lembing xde...adoila...dulu ms awal2 meting sukan ni siap ckp2 belakang la ( geng aku le tuh) pasal padang x cukup...ye la sekolah bukan besa mane kawasan kan...aku ngan syilvia sebagai jurulatih netball sakit jiwa bile padang tuk netball x pasti kat mane time tu...tensen jekkk..ase nak tarik diri dah time tu...akhirnya padang kiteorg nun kat kampung ha..jauh gler dah le share ngn takraw..dah tu semak samun tepi2 tu..cit...xpe2 tempat x penting yg penting MENANG!!!!!!....hehhehee..
x cukup dengan tuh je weiii....kalo siang nye semua ligat kat padang...sebelah malam pertandingan lain lak...ha amik kau pertandingan pidato bm & bi, bercerita bm & bi, actionsong, coralspeaking, kuiz, boria, tarian, bintang kecil (nyanyi).........pe lg ek..tu je kot...giler kan, pengsannnnnnnnnnnnnn.....aku x tau le time pesta tuh...haru biru kelabu ungu semua keluar ar...Pesta sukan ZBT ni bakal berlangsung pada 21-25 oktober nih....xtau le aku..dgr2 kali nih byk sekolah hantar ramai kontijen..adeh pengsan lg....sk long naah je katanya 60 murid ngn 12 guru....lum lg sk ubong imang mau seratus lebih...adoi yg sekolah lain lagi...huhuhuhu pengsannnn lagikkk.....well aku harap semuanya berjalan lancar dan seperti yang dirancang....aminnn.....
so aku skrg ni bz latih budak bercerita tuk bm..syil aku mtk tlg latih kanbudak bercerita tuk bi...ye la aku bukan reti ngt bi2 nih..kang salah bunyi lak..hahah..yang bm ni tuk tahap 2 aku x risau sgt cz si joeffry ( djh 4) dah byk pengalaman..dah biase masuk...mak dia pun jenis amik tau...mak dia yg byk aja dia kat umah....cume tuk tahap 1 ni..aku amik si suriyanti br djh 2 ok...wat ms ni ok la..dia cepat menghafal..so aku aja tuk wat gaya dan intonasi jek...cume bile kecik ngat n xde pengalaman ni dia malu2 lg..huhuhu mtk2 dia ok nanti...hope depa leh menang la kan....tuk netball aku ase ok jek kot..depa ok dah main..latih dari bulan 4 ari tuh..tp tu ar seminggu skali je kan..udah le budak yg main tu same je gak yg main permaian lain...aku ngn syil bengang gler nembiak tahun 6 xleh main..ye la sbb ZBT ni nak pilih tuk wakil Zon tuk nextyear..so tahun 6 x dpt main..ades budak2 tahun 6 main netball bagus ma...sayang tol..kalo buleh mmg aku ngn syil nak hantar 2 team tuk netball...
emmm hope semua nya ok la kan tuk ZBT..x kire la dari segi permainan budak ke, pengurusan ke, kesihatan ke...semua2 la...oh ya 1 yang aku KAGUM kat sekolah ulu ni...kat sini ada band pancaragam beb...x sangka tol aku...x penah lg aku gi sek ren yang ada band pancaragam..sekolah menengah aku dulu pun xde...wah giler hebat...cikgu2 kat sini cite depa memula dtg dulu terkejut gak..tiap kali sukan ada pancaragam..x kire la sukan peringkat sekolah pun...hebat kan...so depa dok belatih le bape lagu...drum ok kuat la bunyi nye..melodian yang menyumbang bunyi bg best...mcm2 lg la alat muzik yg simple mcm zaman kite sekolah rendah dulu...walaupun alatan x cukup bgs & x cukup tp aku tetap bangga la..tahniah buat Ag yang x jemu2 melatih budak2 nih main muzik dari bulan 5 ari tu lg.,.budak tahun 6 yg ramai main.....dadaaadadadaa...
emmm cukup la ek..nanti aku cite la pasal ZBT tuh..siap tempek gambo k...wat ms ni bg bayang2 je dulu..hikhik...

__________________________
sekarang ujan dah rajin turun..alhamdulilah...
cume kalo banjir ....x jadi la sukan ek...
yehaaaa...hahahha

No comments: