Monday, October 26, 2009

Selesai Sudah...............

ALHAMDULILLAH....selesai sudan pesta sukan ZBT 2009...perghhh penat gler....tuan umah kata kan :P...padahal aku bukan byk keje ngat pun...hahahha..ye la kejap2 gi nyokong budak kan...dannnnn aku ngn madam nor pi niaga nasi lemak sama mihun goreng tuk hari pertama ngn kedua..si kak pija wat ns ayam.hahahah laku beb leh la untung...masuk hari ketiga dan semalam serender dah..ngn barang dah habis..pastu aku ase penat gler..ye ar kul 4 pg dah kene bgn msk..huhhuh..penat wooo..Gb siap ofer beras lg..tp sori ar aku ckp aku x nak dah..kalo madam ngn pija nak wat,,wat la..aku x mau dah...x larat aku..malas..hahahha...

okeh perkembangaan sukan lak..tugas aku urus penginapan..peh dari kul 8 pg tgu skolah2 dtg smpai la kul 6 ptg..gler ar penat nunggu kat sri lasan kat kg tuh...aku ngn madam nor + syilvia yg jaga bahgian ni..kene tunjuk umah tuk depa tgl & serah la borang2 skit...wat syarat kan..hehhee..skolah2 mula datang 21 hb..tp sk morek ngn sk long ikang dtg awal sehari 20hb tu..sbb perahu kongsi2 kan...ppd nye perahu...mcm cara depa dtg..ada naik perahu, ada naik 4wheel ada yang naik trak lori ..2 sk yg naik trak x silap aku..so 4 trak..gler ar jalan jauh naik trak duk kat blkg tu.,.tp budak2 kan suke depa tuh...yang byk naik perahu la...emm kalo kat smnjung cikgu2 bwk budak naik honda city la, vios la, proton la dll....kat sini x de le...so skolah2 yg bertanding sepanjang ZBT tu :
1. sk long miri
2. sk long pillah
3. sk long naah
4. sk long ikang
5. sk long pelutan
6. sk long laput
7. sk long kesseh
8. sk long luteng
9. sk sungai sebatu
10. sk uma bawang
11. Sk Ubong Imang
12. sk morek
13. sk temala kem
14. sjkc kee tee

ha ramai kan..guru2 semenanjung pun ramai...tu yg laku barang niaga kiteorg hhahaha...lama tol berkampung kat sini..mcm aku ckap dulu..kalo siang ligat kat padang ? gelanggang..belah mlm lak bz kat pestas lak...

so perkembangan budak dibawah aku..ye la aku kan latih bercerita ngan jurulatih netball la konon nih...hasilnye...ya aku bangga tuk budak2 nih..x sangka gak la kan...membuahkan hasil gak..x sia2 aku latih.... :)
bercerita : Goeffrey tuk tahap 2 dapat No 1 beb
Suriyanti tuk tahap 1 dapat No 2....
netball : Naib Johan....

aku x sangka la netball dpt gak gi final..budak2 ni x penah sertai netball kan..slalu bola keranjang jek...bile dah smpai final tu besar rahmat dah...dulu2 pun aku penat cite netball kat sklm ni mcm di anak tirikan.kan2..nah skrg tgk netball yg bg pingat...bangga beb...games2 lain semua bungkus... harap kat olahraga je la nak sumbang pingat..takraw pun dpt gangsa ngan badminton single ppuan...yang lain2 kalah manjang..adeh la...netball final tuh lawan long naah..mmg pasukan kuat gler..dah biase main netball..tiap2 taun depa je juara..lain la sk aku ni br 1st time hantar wakil...so sangat bangga kan :) hahaha..

bercerita pulak aku mmg latih slalu kat suriyanti tuh..smgu nak pertandingan mmg tiap2 hari aku latih..baru darjah dua so leh pakai lama lg tuh...dia takut sbnrnya..tp aku bg sokongan la kan..tup2 dpt no 2 aku happy :) ..bgs2...si goeffrey ni dia dah biasa masuk bercerita..mak dia pun hari2 latih dia..so aku x riso ngatt..so bile dia johan aku x terkejut sgt..so skrg aku kene cr cerita yg lebih mengengat tuk dia wakit zon bulan 2 taun depan...nak cari cerita yg ada nyanyi2 ke, syair ke...mcm suriyanti aku masukan nyanyian pohon beringin tuh..pergh sunyi sepi 1 dewan dengar dia nyanyi..tu markah lebih tuh..hehehe....tahniah la buat anak2 buah aku...yehaaaaaaaaa....

emm so mlm td last pertandingan bintang kecil...ngn mjlis penutup...dan pg td kontijen2 dah stat balik ke sk masing2...selamat jalan di ucapkan..semoga ZBT 2009 ini banyak memberi manfaat dan kenangan yang terindah buat semua....yehaaaaaaaaaa...

------------------------------------------
gmbr x uplod lgi..bg cite dulu..heheehe..

2 comments:

Anonymous said...

kemana tumpahnye nasi kalau tak ke tepi pinggan..hehehhe.. ko kan juara bercerita dulu so no wonder ar anak murid ko pun pandai bercerita.. pasni ko ajar le berbahas lak..untung2 leh johan negeri swak..bangga seh...

linazamaba said...

gile ko ajo bahas..meraban budak2 aku nanti..hahahaha...