Monday, May 31, 2010

tanpa tajuk...

  • fuhhh..menarik napas lega aku mlm nih...

  • Actually mlm khamis aku selamat smpai dr miri..pastu ptg jumaat lik kampung..sabtu gi kenduri mas..than ahad petang balik somban...Smpai2 umah on le kipas + lampu..aiseyy x nyala..ayhlang tgk main pawer letrik dah kene tendang..so betulkan smule..lega idup kipas + lampu..kaiteorg ckp sure semlam kuat petir nih smpai kene tendang letrik tuh...

  • tup2 try bukak tv astro xnak nyala...Tv ok cume astro x nyala..tp kalo astro x nyala maknenye Tv pun xde siaran ler...huhuhuhu..ayhlang gi bukak intenet lak..aiseyyyy modem intenet pun x nyala..aduyaiiii..aku dah tersenyap..mati kutu le aku mlm nih..tv + intenet xdo..huhuh ayhlang gi keje mlm..huhuhu..ayhlang usaha gak betolkan tenet tuh..cpu pun xleh idup..gilo tol...mcm2 cara buat smpai ayhlang kuarkan modem tmnet la..kol tmnet la..semua x jd...Dan akhirnya masa berlalu ayhlang terpaksa gi keje meninggalkan aku kesepian...huhuhu...gile le bosan aku...so pas magrib aku pasang walkman, baring2 bc paper lame2..tgu isyak than layan2 lagi buku2 lame + layan sms ngn ayhlang smpai le tertido dlm keadaan lampu terang..( aku takot sebenarnye.. ye la 1st nite kene tgl sorg tuk cuti kali ni..) kene amik ms suaikan diri kan...

  • tido smpai aku termimpi2 ade pencuri msuk umah..ayhlang ckp aku byk ngt pikir tu mpi gitu..hihiihi kul 3 pg terjaga..msg ayhlang,,than tido smule smpai la ayhlang kol kul 6am..

  • Dan hari ni..kul 10 kuar gi settle kan semua bil2 umah + segala loan2..than pi jusco tgk2 modem intenet..so smbar le 1..suh cina tu daftar siap2..nanti lik umah terus on jek..Astro x dpt le nak nolong..bwk gi tempat servis td dia ckp x dpt nak baiki..aduyai..xpe la ayhlang kata esok la pulak uruskan astro..x cukup ms td..ayhlang nak balik tido..huhuh sian ayhlang tido kojap jek..mlm kang keje lagi...

  • So balik2 dr jusco terus try intenet..yessssssssss akhirnya aku x kebosanan mlm ini..intenet dah ok..mmg kuat le petir hari tuh..so sebagai peringatan sebelum kuar umah cabut segala plug..skrg mmg musin hujan + guruh + petir kalo petang2..Cina kedai td pun ckp ramai org beli modem baru..kat kedai astro pun ade cine tu ckp byk umah kene tendang letrik abis intenet, cpu + aircon kene sambau dek petir..huhuhu so bukan umah kami sajokkk...




--------------------------------------------------
esok nak ajak ayhlang gi tesco..nak cr barang dapur la..
sian ayhlang x sempat lagi aku nak masak ape2 tuk dia sebelum gi keje..
so esok kite gi beli brg2 dapur ek..

No comments: