Thursday, September 10, 2009

baru ku sedar...

adeh la rupenya banyak keslahan ejaan aku...hehhehe...biase la aku time2 letrik nak off br aku igt nak entry...br la terkeja2 taip pastu x bc dah terus je publish...kat sini letrik mmg 24 jam..tp dia akan off tuk sesaat..skrg jam 11pg, 5 ptg, 11mlm ngn 5 pg dia off sesaat..than ok smula...ok la kan...dari dulu2 kul 6 pg smpai 3 ptg jek..pastu off..pastu on smule kul 6 ptg smpai 11mlm jek...bayangkan kalo nak pi toilet tghmlm...kene bwk lilin @ pelita...ishhh cam zaman dulu2 kan..teringat ms aku kecik2 dulu suke teman abah aku idupkan enjin letrik tuk blok kat area umah aku...ntah la kan nak masuk 2010 dah sarawak ni masih jauh ketinggalan bab kemudahan yang aku kire dah jadi keperluan sangat2...pegalaman tol duduk sini..mane nak dapat wei..dulu kenal air paip jek..skrg minum pun air ujan beb...kalo x hujan rase tersiksa jiwa raga..huhhuuhuu...ari2 doa ujan kalo tiba musim kemarau...seminggu x ujan resah gelisah beb...air pam mmg ade tp tau aje lah..kaler coklat tanah tuh...x gamak lagi nak wat minum & makan...tp kalo dah kemarau tu pejam mate je kiteorg wat mandi...gatal2 gak la bg sesape yg kulit sensitif tu...aku? so far so good...aku balun jek..janji mandi....kalo ikut cerita cikgu2 lama kat sini..aku ase taun 2009 ni byk dah kemajuan...dulu mane de intenet...br bulan 4 ari tu ada intenet kat skolah ni (schoolnet) pastu bulan 7 td br pasang wireless...sape sangka kan..kat utan ulu banat ni dapat gak kemajuan IT..kan..kan...cume skrg line tipn jek jauh lg...20 minit jalan kaki nak pi atas bukit kat sawit..bwh tu gaung...dulu2 rajin gak gi talipon..seminggu sekali..tp skrg ni dah mls...sejak ade net ni mls ase nak berjalan ke bukit...mtk2 taun depan ada org sudi pasang pencawang tinggi2 kat long lama tu ke..kalo kat long miri ni lg la bagus nye...hikhik...ntah la aku pun x tahu berapa lama harus berada disini...harap2 smpi tahun depan jek...aku mahu pulang....kat sini untuk mencari pengalaman ok la..tuk terus idop kat sini baik fikir panjang...terseksa jiwa raga beb...doakan aku dpat pindah taun depan ok...tahun ni aku xde alasan ar nak isi kat borang pindah tu...malas nak cipta alasan...ngarut je...tahun depan jek la ek cikgu lina....caiyuk2...

2 comments:

Cikpid said...

erk..caamtu skali ek letrik nye..

Tu jalan tu ko nk g mana tu??huhuhu

ko mmg gigih..aku tabik spring

linazamba said...

hehehe camtu la cikpid...
tu jalan nak pi kuar bandar..jalan kg tuh..nak pi bandar miri tu..3jam stgh jalan tanah merah...sejam lebih je jln tar..