Saturday, February 13, 2010

****B E R S A B A R *****

  • Aduh duh duh..perkataan SABAR ni mmg kene sentiasa jitu & kukuh dlm diri aku..x tahu le ni mungkin dugaan kecik je kan..Rilek ar lina..enjoykan aje..wat2 cam xde pe....boleh ke??? huhuhuhuh...
  • Sungguh aku tensen....
  • Kalo dulu aku tensen pasal SPP aku..yela masa org dok sibuk2 dftar awal tahun 2009, aku pun sibuk gak..tp nasib aku x baik,,name aku xleh masuk..dah penah gune..aku pun x paham apenye bengong zaman bile aku wat mende tu..zaman2 kebodohan dulu kot pantang ade borang nak je isi..so natijahnye x dpt masuk...time tu lak tenet xde lagi kat skolah aku..so terpakse gi labrary kat kmpung ni..tp kene tunggu time cuace terang benderang, pakai tenaga matahari lak tenet tuh..aduila..so dah x buleh tu aku cm putus ase la..tup2 bulan 4 skolah aku dipasang school net..so smgt nak isi smule..contact spp kat email..dia bg no passwood segala..untuk ubah maklumat..tp x berjaya nak ubah x tau le sbb tenet slow ke hape..so tertunda lagi....so bile balik cuti bulan 6 tu br aku berjaya buat.. tu pun setelah aku bgtau spp lagi yg x leh ubah maklumat aku tu..so dia padam segala rekod aku tu..so daftar la smule...Gile bulan 6 baru dftar..aku mmg membayangkan lmbt la aku ni sah nanti..huhuu...

  • Setiap kali aku dgr org sibuk2 gi intvw mesti aku berdebar, ase tensen, sbb aku tau aku mesti x dpt lagi...sampai la baru2 ni si Pyan cikgu skolah aku ni kene gi pas raya cina ni, aku tensen jek ngn diri aku yg x dipanggil2 lagi...sabo2...taun lepas kakak jiran dkt umah aku..dia ngaja sabah..asben dia dftarkan awal bulan 9, tup2 pas raya tu terus dipanggil intvw..adoi mane x tensen aku..
  • Dan malam td tergerak hati aku nak bukak spp sbb tenet sgtlah laju..so terkejut aku bile tgk ruang tarikh temuduga aku dah ade isi..dah sekali lagi aku terkejut tahap nak nageh sbb inteview tu jatuh pada 17 MAC 2010...hari RABU...wawawaaaaaaaaaaaaa..dari hepi tgk dah dpt panggilan terus ase tensen..sbb tu time cuti skolah bulan 3 beb..tgh2 minggu lak tu..kalo isnin ke jumaat ke xpe gak..sungguh aku tensennnnnnnn....
  • So dan2 aku bg msg ayhlang..suh liya bgtau dia suh bukak fb..so perbincangan dilakukan..sesi berbalas msg dilakukan di Fb dengan jayanya..padahal ayhlang tgh keje..mujur dia wat fb kat hp..kalo x mmg mati kutu aku nak wat keputusan..
  • Mcm2 cadangan ade.. nak ajak ayhlang teman dtg sini la..sanggup tu aku nak belikan tiked..harga tiked x jadi masalah bagi aku..cuma masalah bg aku harga masa tu..bernilai weii masa aku tuk org2 tersayang di smenanjung..huhuhu..mulenye mmg nak suh ayhlang ikut skali la nih..tp masalahnye dia keje time tu..cuti x bape nak ade..nanti nak anta aku balik 21hb dia mmg nak cuti..so last2 x jd..ayhlang ckp xpe la aku gi sorg..huhuhu sungguh sedey...
  • Msg2 ngn demak ( selaku penempah tiked aku..dah mcm P.A aku lak ko demak..heheh)..so td pg bukak email, demak dah belikan tiked hari selasa pagi ngn rabu malam..see aku beli tiked mcm beli tiked bas kan..tgk harge xde la smpai 500 pun..so ok lagi..masih boleh enjoy katak lagi time cuti bulan 3 nih....hihhihi..
  • so skrg aku pasrah dan redha jek..nak wat guane kan...depa ade bg cadangan try mtk tukar tarikh..tp mls la aku spp tau je la kejam gler..akak aku cite sape xde surat beranak pun dia suh balik..mmber aku cite mber dia x bwk degree yg BM pun kene balik..spp bukan kesah kite ni datang jauh2 ke, dtg susah payah ke..aku x nak ar..dari elok2 dpt intvw kang kene tunda taun depan lak..x ke haru...bukan leh main2 ngn spp nih..huhuhuh so aku ase biarla kan..tiked dah beli pun.. so segala cadangan2 sile lupakan ok lina..sila pekak kan telinga. .jgn smpai ko ase nyesal dah beli tiked,,,huhuhhu...caiyoookkkkk..

------------------------------------------------
doakan aku success ek dlm inteview nanti..
doakan aku dpt hikmah yg memancar2 lepas ni ek..hihih

2 comments:

Syafiyah Muda said...

sabar...sabar...sabar....
bersabarlah wahai linaku sayang...huhu.....

linazamaba said...

thank you kak yah ku sayang..
hukhukhuk sedeyyyy tau..