Saturday, August 14, 2010

salam siaran..hehhehe..

  • uiii lamenye aku x entry ape2 cite..bulan lepas 1 entry jek??? hehhe gile malas...aku bukan ape sejak 2 menjak ni kesihatan ade weng2 skit..pastukan letrik kene catu..abis intenet bukan leh on pun..kalo dah on lak dia slow tahap siput vavi..huhuhu...so nampaknye pasni mmg jarang le aku nak post entry..tgu la nanti bile dah pindah ke br la aktif smule kan..hehehe...


    (mari tgk gambar ini..ni bukan scan dr perut aku..aku amik dari en.yahoo images..hehhe
    keadaan baby 10 minggu...)

  • ermm ape nak cite ek..ok la ni ade cite best skit la tuk dikongsi, wat simpan2 nak bc sepluh doploh taun lagi ker..hihi... Alhamdulillah pegi kuar miri 3 mgu lepas aku sempat gi jumpe doctor..cek ape yg patut..alkisahnye aku mmg dah agak...maklum le sebelum dtg sini after cuti bulan 6 tu,, aku ngn ayhlang dah wat UTP 2x kat umah..hehehe..positif double line..tp ntah aku cam pasti x pasti kan..so aku biarkan dulu..cume sebelum flight aku berlepas hari tu, aku sempat call bagtau mak..mtk mak doakan semuanya selamat...Elok dah 4 minggu kat sini br le kuar miri..so aku pun amik kesempatan gi klinik..ALHAMDULILLAH doc bgtau kandungan dah 10 minggu..terkezut aku..aku bajet br dlm 8 minggu ke..hehhe..Syukur ku pada MU ya ALLAH..terima kasih sgt...yg aku klakarnye time doc scan aku leh blur jek..terharu gler time tu, sedey bile doc tye asben ade kat luar x? buleh panggil masuk..dgn poyonye aku bgtau asben sy kat semenanjung...wawawaaaaaaaaaaaaaa... (Ishhh idak le nageh time tu..dlm hati jek...) Dan sbb keterujaan sgt aku lupe mtk gmbr hasil scan tu..haiyakkk..padahal mlm tu beria ckp kat ayhlang nanti nak mms kat dia..sian ayhlang...sabo ek...Bile aku wat bukak buku klinik kat klinik long miri ni misi Elda tye xde gmba scan ke? aku ckp le lupe..so dia suh scan lg skali time balik smnjung cuti raya ni..sbb dia x dpt nak agak jantung bby segala bagai lagi..yeyyy aku bgtau ayhlang nanti kite gi scan lagi...suke ayhlang x sabo nak tgk bby pusing2 dlm perut aku katanye..hahhaa...mmg we'll suami isteri mmg plan gler nak dpt baby ni..Aku pun kononnye mmg sanggup sgt le ni nak tempoh saat awal kehamilan berjauhan dr ayhlang..Alhamdulillah,, morning sikness xde la menggila menyerang aku..pagi2 sgt segar, tp stat tghari dah mule pening..kang petang lagi mual2..makan x lalu..so mlm pas isyak kul 8 tu aku sokmo bantai tido jek...sbb tu tenet pun aku x bukak sgt dah..hehehe..

  • Alhamdulillah 1st trimester aku lalui dgn jayanye..mungkin berjauhan dr suami membuatkan kita TABAH menjalani segala pahit getir trimester 1 ni..ye la sbb kuatkan gak smgt x nak nyusahkan org...ALAHAN?? nothing,,semua ok,..bau masak ke, ape ke semua xde hal..aku siap leh menumis sendiri kalo nak masak..so mmg ok..Cume masalah utama aku x lalu makan...huhuu sgt menyeksakan..yo lah perut lapo gler tp makanan x nak masuk...huuhhuh..hari2 mkn biskut jek...berat 1st wah buku klinik aku 45kg jek..sedangkan aku ni slalu berat around 48 tu ha..wisau ayhlang mendengarnye...Dia wisau sbb berat dia berganda2 dr aku la tuh..hahahah...

  • NOW keadaan dah 13 minggu, dah masuk trimester ke2..ok la mual2 dah xde..skrg pun bulan pose..alhamdulillah ni hari ke 4 puase aku ok lagi..lapo gak..tp masih leh tahan..siap leh bersilat kat dapur masak pe yg patut so aku ase aku ditahap gagah lagi la kan..heheheh.. CUME masalah skrg makan still x lalu..huhuh..berbuka tu alahai nasi setakat 3 4 suap jek..adoiyaiii camne la nak bg selera ni..ubat misi bg tuk selara makan tu aku dah telan..tp x jalan gak..huhuhukk sahur pun camtu..mkn kurma sebiji dua, biskut sekeping, minum susu..tu jek..bukan ayhalang je wisau..aku pun naik risau ha..huhuhu..camne nih...aku bukan ape takot ape2 efek kat baby jek..xde ape la kan?? "Ya Allah lindungi lah janin ku.."

  • Hopefully bulan Ramadan ni memberi seribu makna..aku harap semakin tabah la aku kat sini..x saba aku nak balik 3 minggu lagi..ayhlang janji nak bwk mkn sodap2..katanya cian kat aku yg x lalu mkn kat sini..siap ckp x yah masak langsung...hari2 kite makan luar..wahhh biar betul ayhlang ni..kang kene time dia keje mlm..nengok je la aku lauk kat meja mkn tu sorang2..wawawawa...InsyaAllah taun ni sempat 6 hari puase ngn ayhlang..cuti dia aku pun x tahu lagi..hopefully ade la cuti 2 hari sblm raya ke..nak jugak aku buke pose ngn masakan mak..huhuhu tingin sgt nak mak yg masak...x saba gak aku nak makan rendang mak nih..aduyaiii lmbtnye lagi..hukhuk...sabo2...

----------------------------------------------------------

liya dah tgh tgu due jek..aku doakan dia selamat semuanya..

xsaba aku nak balik raya nih...

ade anak buah baru...

pastu nak mkn sodap2..yehaaaa..

Raya..Raya...

3 comments:

Azwani Shaari said...

tahniah! lama tunggu bila lina nak reveal, sblm ni tau sbb baca blog liya.. moga tabah selalu di long miri itu....

btw tringat 1st time scan dulu, doc tanya mcm tu gak, mana ur husband? sedey n emo giler time tu.. kuar je klinik masuk kete, call husband terus nangis.. hahahah

what a sweet moment ;)

take care

nur_hai said...

tahniah kak lina..jaga kesihatan, jaga diri bebaik..terus tabahkan diri, semoga ank yg lahir nt menjadi setabah ibu dia hehe...ameen

linazamaba said...

wani:TQ..hopefully semua ok kan..mmg kene tabah ni..huhuhu doakan lina selamat segalanya2nya disini..

nur_dayah: tq..hopefully anak ni tabah + gagah la ek..hihihi