Saturday, November 7, 2009

FAREWELL PARTY....


FAREWELL PARTY PRE SCHOOL 2009..



CIKGU LINA NGAN NEMBIAK2 NYE :)
upss sile abaikan kain nabila yg terangkat tu ek..

nih nembiak2 aku taun nih...punye la nakal..mcm2 kerenah..
berdiri kat belakang dari kiri tuh : Lian, Jau, Lahung, Bulan, Olivia, Ungan & Selly.
Duduk lak dari kiri : Lukas, Mac, Emang, Sawing, Wan, Bit & Dau..
yg depan skali tuh : Nabila & Nawan...


time mkn cikgu dia dah x tgk dah anak2 murid.. :)



sesi memenuhkan pinggan :)

sila..sila..sila penuhkan pinggan anda..free je nih :P

pe lagi ngap le.. alhamdulillah memasing menambah ari tuh..
sedap gamaknye..ke lapo memasing..hakhak..

ni gambo tuan umah...hehhehe tersandar kelegaan majlis dah tamat.. :P

4 november lepas..aku wat FAREWELL PARTY tuk budak2 pra sekolah..so bincang punye bincang ngan PPM aku si madam nor tu..kiteorg setuju wat hari rabu..plan awal nak wat jumaat..tp jumaat mlm ade party semperna sukan hari tu bersama budak2 yg terpilih wakil zon taun depan..nak wat khamis ada meting staf lak petang kamis tu..so wat la rabu td...so pe lagi dari pg aku berganding bahu ngn kak nor menyiapkan menu..ye lah tuk 16 budak dan 14 guru..ramai gak tuh..party stat kul 12.45 dan habis kul 2pm..so hari tu menunye:
nasi lemak + sambal bilis..
ayam goreng berempah la konon :)
kari ayam
kek batik jawa
koktel
air sirap
haaa..ok la tu 2 org msk kan...alhamdulillah semuanya licin..ade yg nak tapau bwk lik lagi..heheh..apunye happy mkn ramai2,,,smpai aku lupe nak tgk2 kan nembiak aku..heheheh..mkn depa senyap2 jek kat meja mkn depa...mujur ade 3 org budak darjah 6 ( mujan, diana & silyana) yang aku dtgkan khas tuk mencuci pinggan mangkuk segala periuk kuali pas mjlis..hehehhe..mekasih ek anak2 :)...so budak2 djh 6 ni le tlg bg ape 2 yg patut bile budak pra mintak..cam nak koktel ke, nak air tmabah ke,,cikgu nye x amik tau dah..sebba sibuk penuh kan perut nirik gak..ahaks :P ....

nape aku cikgu pra sekolah??? dulu kat maktab aku opsyen PSV + BM + KH...tp bile dtg sini awal taun hari tu aku dpt ajo pra..sbb cikgu pra br pindah..than aku antara yg paling lambat smpai SKLM bersama2 Azri..Azri mmg opsyen pemulihan so dia senang terus amik kelas pemulihan...aku ni Gb suh seminggu dulu kat pra sementara tgu kot2 cikgu br mai lagi..lastnye xde..so aku kekal di situ....dan aku sangat la happy aja pra..x tension..belajar dlm bermain kan...pastu kemudah2 kat pra ni kire lengkap la cam kat semenanjung..kelas pun ok..banggunan nirik kan..x mcm kelas perdana mak aiii x kuase aku..daif sgt gaya nye...dgn kerenah budak nye lg...

so kat pra aku syokkk everything ok bg aku :P...dan aku sgt2 berharap taun depan jgn la ade cikgu br posting opsyen pra...hikhik sbb aku x rela nak bg dia pra..dan aku gi kelas perdana..sik mahu.....aku dah selesa kat pra..x byk hal...ntah la kat mane2 sek aku ase same je..bab2 iri hati, x puas hati ni mesti berlaku..sbb tuh aku x nak ajar kelas biase..kang dok bilik guru ngadap mende2 tu semua... kat pra ok ade tempat nirik..aja budak pun smpai kul 11.30 jek..sementara tgu kul 1 leh wat mcm2 keje speacialy wat RPH...pastu aku slalu gak siap tido2, mkn2 dan lik awal kalo bosan sgt..hahahha Jgn ikut cara aku tau :P

stail budak kat sini depa ckp selang2 taun ok dan x ok..pra taun ni kene x ok..taun depan ok la tuh :P hakakaakaa..cam skrg taun 1,3,5 yg ok..2.,4,6 k.o skit... ntah ape2 ntah depa nye anggapan nih... bg aku biase la dlm kelas tuh ade yg pandai ade yg x..ade yg nakal ade yg diam..biase la tu..nak semua pandai gi ngaja SBP la..ni ulu utan banat sah2 ade yg mengong nak mampos..hahahha...

so aku harap nembiak2 pra aku tahap ok la..semoga berjaya di masa akan datang...:)
Shirley Ungan = budak paling bijak..segala subjek semua dia terre..dan x byk songeh..sgt berbudi pekerti...i like :) Lukas Laing = ni pun bijak..aku suke suh dia buang smpah + cuci tong smpah..hikhik..dan sgt comey cara dia pgl CIKGU..ade tone suare & lenggok tersendiri :P .. Fedrick Wan, Malvin Bit, Emelda Bulan, Olivia Uyang, Davidson Emang, Noreen, Caterine Dau, Lily Lahung antara yang boleh pakai..bijak tp ade malsanye..ikut mood depa..kene ugut br rajin..ces...Shellyvien, Finlayson Nawan, Andrew Lian, Maxlaurence & Zackary Jau..ni masalah skit..main byk tp lemah dlm study..johan x siap work..geram aku..grrrr....membaca ngn mengira pun gelong2 lagi..huhuhuh..siap sedia la cikgu2 taun 1 depa nanti :) 2 org dah lame x wujud sejak awal taun..dan lg dua dah pindah dah ry td,,so total 16 org..
---------------------------------------------------
taun depan budak2 pra 15 org..dan yg haru nye 10 boys..
huuuhuhu pengsan aku
:)




1 comment:

Anonymous said...

rajin sungguh ko ye masak2.. arap2 kerajinan berterusan bila blik kg nti..hahahahha