Wednesday, March 2, 2011

Zara Khadeeja???

Zara - 1st day =)


  • kalo entry lepas cite pasal detik kelahiran Zara + sayunya hati aku di NICU..skrg aku nak cite pasal nama Zara lak..ekekkee..

  • Actually pemilihan name xde la pening sgt mcm nak buh nama si Husna..Nama Zara mmg kiteorg dah pilih sejak tau bby dlm perut ni girl..hehhee..cume x tau nak buh zara ape..mcm2 jugak le di suai padan.. Ada Nur zara , Zara Aleeya , Zara ntah ape2 ntah lagi...hehhee..x kisah la yg penting ade zara..hehhee

  • Skali smpai umah mak kat kg..dok sibuk2 org kat umah tye zara ape ni..kompem ke zara aleeya?? liya bg cadangan..dia kata sedap kalo cmpur ngn name klasik skit..terus liya kuarkan zara khadijah..haa terus aku tertarik..so nak cun skit tukar ejaan kadijah jadi khadeeja..tp dlm buku2 nama islam mmg ade nama khadeeja..so aku pun amik le...so jadi la ZARA KHADEEJA...
  • > ZARA = Princess
  • > KHADEEJA = 1st wife of Prophet

  • Tp aku ngn Ayhlang suke panggil Zara ni GG..hehehe nape? sebab nye seblum peknen lg mmg dah rancang kalo ade anak nak buh name Muhammad Ghazi..hahaha..blom ape2 dah ade name time tu..Jdkan cite time cuti bulan 6 taun lepas kami pi pasar mlm..tp kami pi ptg..time tu ujan2 skit..ade la sorg budak ni aku ase br 3 taun lebih kot..dok main ujan..mak nye tgh nak beli nasi kerabu,.dok panggil2 anak dia..muhammad ghazi..smbil marah2 le jugak anak dia main ujan kan..pastu dia panggil gg..best lak dgr , dah le comel budak tu..stat dr hari tu ayhlang suke tol ajuk ckp perempuan tu..hahaha..dan stat dr hari tu dia panggil bby dlm perut ni gg..skali lekat smpai skrg..hahahha...Tp antara kami b2 jek panggil gg.. org lain semua panggil zara.. ;) .. Masa scan time 7 bulan tu..bile doc ckp je girl..ase..aduh x dpt la buh nama yg di plan tu..ayhlang ckp x leh la panggil gg dah..tp aku ckp ala panggil je la..ade je..dah terbiase kan..hahaha..tp ni kene panggil zara gak kot..mane tau ade rezeki dpt lahirkan gg yg dinanti2 kan...wahhhhhhhh... =)

zara semakin tembam =)


dududada tidurlah sayang ;)



--------------------------------------------
Semoga Zara Khadeeja
menjadi anak yang solehah & membanggakan ibu + babah..
membesar dengan cergas & cerdas...




4 comments:

Azwani Shaari said...

mcm x lama je lg zara nk jd kakak... hikhik

linazamaba said...

wani: aikk nape kata gitu..lmbt lagi ler..kasi zara besa dulu...hihihi..

buDak ITam said...

comel ZARA...kecik2 dah nampak 'HIDUNG MAYAM'..:)

linazamaba said...

hahaha..ye ke hadi..x pasan lak aku..tp kalo tgk gmbo scan mmg nmpk hidung mayam..haha